Houstone, máme problém!
Dnes 10. 12. a včera 9. 12. se naše třída zúčastnila program s názvem "Houstone, máme problém!", ve kterém se děti staly specialisty na dobrodružné a pro lidstvo zásadně důležité výpravě do vesmíru. Staly se kosmonauty, kteří se snaží dostat na planetu, která má atmosféru nejvíc podobnou naší planetě Zemi a kterou samy nazvaly.
Z organizačních důvodů jsme se programu nemohli účastnit všichni najednou jako třída. Naše třída byla rozdělena na tři skupinky - 5 dětí ve středu bylo dohromady se třetí třídou, 4 děti potom s druhou třetí třídou ve čtvrtek a zbytek byl dohromady se čtvrtou B. Řekla bych, že to bylo asi jediným mínusem na tomto programu, který byl jinak velmi atraktivní hlavně kvůli krásným dřevěným pomůckám a rekvizitám. Ty pomohly nejen lepšímu vhledu do matematických prostředí a k lepšímu pochopení určité oblasti matematiky, ale byly i pastvou pro oči. :-)
Během hodiny a půl musely děti řešit několik problémů, u kterých zjistily, že se vlastně všechny týkaly matematiky. Pro naše děti to nebylo úplně nové, protože program vychází z matematiky pana profesora Hejného. Určitě ale byly nové pomůcky a příběh, který všechno pěkně zaobalil, takže někteří možná ani nepostřehli, že musí hodně přemýšlet a počítat.
Děti se zabývaly např. algebrogramy, číselnými řadami, pracovaly s geoboardy (opradu velkými), "šily" oblek na krychli, měřily objem pomocí odměrek, pracovaly se zlomky a porovnávaly grafy a nakonec došlo i na matematické prostředí výstaviště, které je u dětí hodně oblíbené.
Myslím si, že program byl skvěle připraven a ohlasy dětí byly v drtivé většině případů velmi kladné. Ale jak to tak bývá, nikdy nejsou spokojeni všichni. Můj osobní názor je takový, že nebýt toho nešťastného dělení, bylo by vše bez chyby.
Na fotky můžete kouknout v galerii, jen se prosím neděste, že na fotkách není Vaše dítě, protože jsem se mohla účastnit pouze jednoho programu, kde jsem fotila.