Zpráva 14. (7. - 11. 12. 2015)
Milí rodiče,
tento týden bylo už hodně znát to, že se Vánoce neúprosně blíží, ale i tak jsme se s dětmi snažily nejenom připravovat se na třídní besídku.
Už jste si možná přečetli zprávu o matematickém programu "Houstone, máme problém!", který děti tento týden absolvovaly. V matematice jsme se jinak věnovali algebrogramům, neustálému písemnému dělení a procvičovali jsme i násobení a slovní úlohy ve výukovém programu na počítačích. Následující týden už kapitolu dělení opustíme a budeme se zabývat celými čísly, i když dělení, násobení, slovní úlohy a další látka nás bude provázet pořád, jen ne tak viditelně.
Český jazyk - pomalu a jistě se už dětem daří určovat vzory podstatných jmen rodu středního a ve většině případů i jejich koncovky. Bohužel v domácím úkolu to většina neodhalila, a tak téměř všichni našvihali ve slově "(se) švihadly" měkké i. No, máme na čem pracovat. Dětem i letos pomáhá s gramatickou Ypsilonek, takže mají jak přehled vzorů a jejich skloňování, tak pracovní listy na procvičování. Jinak jsme v rámci českého jazyka měli "čtenou zkoušku" našeho překvapení na besídku. Děti jsou nadšené, tak nám držte palce, je na tom hodně práce a my bychom si přáli, aby se to povedlo. :-)
Angličtina - celý týden jsme se učili, jak říci, jak se máme, i když někteří už s tím díky naší "zdravící" písničce nemají problém. Umíme už slovíčka I´m sick, happy, sad, very well, great, good, not so good, wonderful, angry, tired, hungry... Celý týden se také snažíme za pomoci týdenního hesla naučit říkat odkud jsem - I am from the Czech Republic. Těší mě, že někteří opravdu díky heslu tuto větu dokážou říct bez problémů. Také jsme lehce narazili na časování slovesa BÝT v angličtině. Je to ale obtížné i pro starší děti, proto prosím na děti netlačte, jak je možné, že to neumí. Také jsme poslouchali vánoční písničku a při prvních posleších jsme se snažili pochytit některá slova. Písnička se dětem líbí, a tak dám do složky s odkazy právě odkaz na tuto písničku. Příští týden lekci dokončíme a pokud vše půjde dobře, začneme s novou lekcí.
Přírodověda - probírali jsme koloběh (oběh) vody v přírodě a děti testovaly (pouze samy pro sebe, ne na známky) své znalosti o vodě, protože se pomalu blížíme ke konci tématu VODA. Ve středu jsme měli dlouhý blok, ve kterém jsme koloběh vody opakovali a také jsme si vytvořili vlastní měřidlo objemu z pet láhve od mléka. Měřili jsme objem různých plastových láhví - od limonády, minerálky, malou lahvičku, ještě menší. Za pomoci kuchyňské váhy jsme zvážili jak pet lahev naplněnou, tak prázdnou a tím jsme zjišťovali nejen objem, ale i váhu vody. Došli jsme k závěru, že 1 litr vody váží 1 kg - nám to vyšlo o trošičku více, ale drobné odchylky jsou v normě. :-) Teď už nás čeká jen Voda a živé organismy.
Vlastivěda - tento týden jsme toho tolik nestihli, a to kvůli zmiňovanému matematickému programu. Zvládli jsme ale zopakovat skoro všechno probrané učivo za pomoci kvízu. Příští týden se budeme zabývat (ne moc dlouho) nerostným bohatstvím v ČR.
Hezký víkend,
Bára Kocianová