Zpráva 21. (15. - 19. 2. 2016)
Milí rodiče,
tento týden jsme opět nezaháleli a pilně jsme pracovali.
ČESKÝ JAZYK
- každý den, kdy máme český jazyk se snažíme složit nějakou básničku na různé téma - volné téma, zima a příroda, humor, už máme plno povedených básniček
- opakovali jsme pomocí kartiček určování vzorů podstatných jmen rodu středního a mužského a jejich pravopis
- už víme, že mužský rod má vzorů dokonce šest, a tak pro nás asi bude nejtěžší, uvidíme :-)
- pořád se trochu pereme s určováním pádů, protože si je někteří stále nepamatují (Prosím procvičit!)
- v dílně čtení jsme zakončili téma Humorné knížky a můžeme se těšit na další
MATEMATIKA
- tento týden jsme dokončili kapitolu, ve které jsme se věnovali práci s daty
- řešili jsme i logickou úlohu s vlkem, kozou a zelím
- trénovali jsme opět násobení a dělení (Chci, aby teď už opravdu všichni násobilku uměli téměř zpaměti! Není možné, aby vypočítání příkladu 12:6 trvalo déle jak minutu!!!)
- vrátili jsme se ke zlomkům a trénujeme je
ANGLIČTINA
- ze třetí třídy už děti znají sloveso CAN (moci, umět), tentokrát už dokážou říci i to, že něco neumí - CAN´T (can not)
- seznamujeme se i s tvořením otázky např. Can you sing? Can you speak English?
- už také víme, jak vyjádřit, že něco něčí je - přivlastňovací pád Pepina´s book is green. Freddy´s T- shirt is green. apod.
- hráli jsme si na roboty, kteří neustále něco opakují a plní příkazy
- zpívali jsme písničku I´ve got a robot
- napsali jsme opakovací test, velká část dětí měla problém popsat, co má rádo (I like the book Harry Potter. I have got it in my room on the table. It is fun and exciting. ....)
- v pondělí nás čeká zkoušení ze slovíček - tentokrát ústní
PŘÍRODOVĚDA
- v pondělí jsme se ještě věnovali tomu, jak zimu přežívají živočichové
- ve středu už jsme pokročili k podmínkám pro život, řekli jsme si, co je to organismus, zkoušeli jsme popsat co nejvíce přírodnin, které známe
- také už víme, jaké jsou projevy živých organismů jako je dýchání, příjem potravy a vody, rozmnožování, růst a vývoj, pohyb, vylučování škodlivých látek...
- mluvili jsme o tom, jak je důležitá neživá příroda právě pro tu živou
-
VLASTIVĚDA
- v úterý jsme se seznámili s dobou bronzovou a železnou
- následně ve čtvrtek jsme zůstali v době železné a trochu více do hloubky jsme se seznámili s Kelty
- děti vytvořily povedené plakáty o Keltech
- čeká nás menší písemné opakování z kapitoly o čase, pravěku - doba kamenná, bronzová, železná (+ Keltové)
Děti mají dobrovolný úkol z vlastivědy - všechny úkoly se lvem na pracovních listech. Zároveň mají od Vrány za úkol vytvořit pro ostatní nějaký sportovní kvíz.
Hezký víkend všem.
Bára Kocianová