Zpráva 22. (22. - 26. 2. 2016)
Milí rodiče,
máme za sebou další týden práce. Před námi je březen, který bude nabitý nejrůznějšími akcemi. První z nich nás čeká už 1. března, kdy jsme pozvaní do Staré školy od našich spřízněných babiček a dědečků. Děti s sebou nebudou potřebovat nic speciálního, půjdeme tam v rámci VV a budeme společně tvořit.
ČESKÝ JAZYK
- trénujeme určování vzorů pro mužský rod i jejich pravopis (kromě předsedy a soudce už všechny vzory známe)
- stále opakujeme předchozí vzory a také pádové otázky
- příští týden dokončíme kapitolu Sportovně a začneme novou
- dílna čtení byla tentokrát netradiční a spojili jsme ji s vlastivědou, přenesli jsme se do doby nejstarších českých pověstí, nejprve děti pracovaly samostatně - tvořily komiks o praotci Čechovi a poté ve skupinách. Každá skupina zpracovával jednu z pověstí - O Horymírovi, O Libuši a Přemyslovi a O Krokovi a jeho dcerách. Kromě jiných úkolů děti připravily krátké divadélko pro ostatní, jméno pověsti ovšem neprozradily a úkolem ostatních bylo poznat, o jakou pověst se jedná. Na závěr děti ještě zhodnotily, jaká z pověstí se jim líbila nejvíce. Ještě jsme se pomocí naší kouzelné sošky Věstonické venuše přenesli zpátky do novověku, abychom nezůstali v době praotce Čecha a dalších. :-)
MATEMATIKA
- zlomky jsme prozkoumali v různých prostředích - v krychlových stavbách, na papíru, při rýsování, ve slovních úlohách, při slevách u nákupu apod.
- chválím děti za rýsování, konečně se asi sžily s pravítkem, tužkou č. 3 a tentokrát i kružítkem
- příští týden dokončíme zlomky a vyzkoušíme si písemnou práci, kterou máme v učebnici (nebude na známky, jde o ověření vlastních schopností)
ANGLIČTINA
- procvičovali jsme otázky Can you ....?/ Is there/Are there...? dále pak věty I can/can´t, There is/ There are, přivlastňovací pád, množné číslo...
- nové jsou pro nás takzvané WH - questions - otázky s tázacími zájmeny Who?, Where?, How?, What? a Why?
- jsme v lekci 16., kterou jsme zvládli probrat rychle - šlo tam v podstatě o připomenutí barev, zbylou gramatiku stejně budeme probírat průběžně, děti mají slovní zásobu za domácí úkol
- přenesli jsme se v čase do doby pravěku a naučili se nová slovíčka (jako např. mamut, kámen, bronz, železo apod.) a zopakovali jsme tak to, co už známe z vlastivědy, hráli jsme hru "Evolution", sbírali jsme mamuty a někteří dokonce získali za tuto hodinu velkou jedničku (za tři mamuty)
Příští týden budeme určitě opakovat slovíčka, jak ústně, tak písemně a začneme s novou lekcí My home.
PŘÍRODOVĚDA
- máme za sebou téma příjmu vody a potravy u rostlin, živočichů i hub
- sehráli jsme scénky, které nám měli naznačit, jak přibližně probíhá fotosyntéza u rostlin
- ukázali jsme si, jak se díky vlhkosti podhoubí rozrůstá
- zasadili jsme další fialky na Velikonoční jarmark
- zopakovali jsme na známky průběh fotosyntézy (některým ani vlastnoruční záznam fotosyntézy nepomohl - chci, aby děti dokázaly své poznámky použít a samy dbaly na kvalitu svých poznámek, protože někteří mají všechno hned hotové, ale potom z toho absolutně nic nevyčtou a nepamatují si také mnoho)
- budeme pokračovat DÝCHÁNÍM
VLASTIVĚDA
- k porozumění a zábavnému učení nám pomáhají videa Dějiny udatného národa českého, ke kterým vždy připravuji pracovní listy - jsou na nich dobrovolné úkoly, které mohou dětem pomoci k vylepšení známky apod.
- probrali jsme Příchod Slovanů na naše území, Sámův kmenový svaz a jak už jsem psala v ČJ, známe už minimálně čtyři z českých pověstí
- čeká nás Velkomoravská říše
Při výtvarné výchově jsme kreslily pohanské bohy a bohyně všeho možného - skejtů, smrti, piva, lásky, slunce, zpěvu, moudrosti, rybářů apod. Ve třídě už nám visí i pravěké jeskynní malby a čtenářské mapy doplněné o téma Humorné knihy.
Tělocvik byl plný přeskoků přes kozu ( roznožmo, skrčka), chválím Lucinku a Nicolku, které vytrvale trénovaly a už jim to jde parádně. Naopak mě mrzí, že někteří odmítali zkusit téměř cokoliv. Zahráli jsme si i hru na vyhledávání kartiček s čísly a samozřejmě oblíbenou "vracečku" - vybíjená, při které se po vybití můžete zase vrátit to hry, pokud je vybitý ten, kdo vás vybil. Rozcvička byla tentokrát tvořena všemi. Každý musel pro ostatní předvést a okomentovat alespoň jeden cvik.
Domácí úkoly - pouze zážitek a zapsat a naučit se slovíčka ze 16. lekce. Během týdne ještě děti dostaly úkol z PŘ a VL - na pracovních listech.
Hezký víkend všem.
Bára Kocianová