Zpráva 25. (14. - 18. 3. 2016)
Hezký den, milí rodiče,
opět se hlásím s reportem za tento týden. :-) Mohli bychom ho nazvat "vyráběcím".
Český jazyk
- zakončili jsme kapitolu Necitlivě diktátem
- seznámili jsme se s pojmy PODMĚT a PŘÍSUDEK, víme, jak je graficky označujeme a jak se na ně zeptáme
- také jsme narazili na souvětí a umíme ho poznat díky počtu sloves
- stále jsme trénovali časování sloves a pravopis v koncovkách podstatných jmen
- psali jsme příběh se stejným začátkem "Když jsem ráno vešel/vešla do třídy, všichni se hlasitě smáli...", který jsme si v půlce vyměnili se spolužákem, který příběh dokončil, u toho jsme si užili dost legrace :-)
- tento týden jsme místo dílny zažili pouze hezký pocit ze čtení (četli jsme bez úkolu, abychom si to čtení také někdy užili prostě jen tak)
Příští týden budeme pokračovat v práci s podmětem a přísudkem a budeme se věnovat opakování.
Matematika
- hodně jsme se věnovali souřadnicím a souřadnicovému zápisu
- domácí úkol byl tento týden od pondělí do čtvrtka a měl děti trochu připravit/seznámit s úlohami, které se objevují v soutěži MATEMATICKÝ KLOKAN - děti psaly letošní ročník soutěže v pátek 1. - 2. hodinu
- luštili jsme šifru
- třídili jsme výsledky různých příkladů na písemné násobení, odčítání a sčítání - výsledky vypadaly například takto: 1221, 565, 3232 - třídili jsme je podle slov OKO, BABA, ANNA (v jazyce i v matematice se těmto slovům/číslům říká PALINDROMY - symetrická čísla)
- také jsme se poprvé setkali s osovou souměrností
- tvořili jsme obrázky podle zadaných souřadnic a zároveň jsme se snažili vymyslet obrázek ve čtvercové síti, následně zapsat souřadnice jednotlivých bodů obrázku a tyto souřadnice zadat spolužákovi a ve výsledku jsme pak porovnávali vzniklé obrázky
- začali jsme s novou kapitolou VELKÁ ČÍSLA - odhadovali jsme, kolik je sirek v krabičce, kolik má Bára v peněžence peněz apod. :-). Kdo chce, může během víkendu spočítat např. kolik je třešní v kompotu nebo kolik zrnek rýže je v jednom kg a zadat úlohu v pondělí ostatním, kteří budou odhadovat. :-)
- zapisovali jsme bilandské groše pomocí číslic 0 a 1 (práce ve dvojkové soustavě)
Příští týden budeme stále v kapitole Velká čísla.
Angličtina
- dokončili jsme lekci 18
- trénovali jsme slovíčka z posledních 3 - 4 lekcí
- trénovali jsme výslovnost slov, která obsahují písmeno i a -ea-
- tvořili jsme otázky se zájmeny Who? When? Where? What? How?
- vytvořili jsme si přehled časování slovesa to have (got) = mít a tvořili jsme také otázky s tímto slovesem
- zúčastnili jsme se anglického představení "The Alien Grammar Show"
- začali jsme pracovat v nové lekci 19 - We love dogs, seznámili jsme se s novou slovní zásobou
Lekci 19 zvládneme dokončit příští týden.
Přírodověda
- zakončili jsme téma ROZMNOŽOVÁNÍ
- děti skvěle splnily úkol a všem ve třídě představily vybraného zástupce mezi bezobratlými živočichy a způsob, jakým se rozmnožuje
- ve skupinách jsme shrnuli, co všechno už víme o rozmnožování rostlin, živočichů a hub
- dalším tématem je POHYB
- zatím víme, jakým způsobem se pohybují rostliny (za sluncem, od slunce (kořeny), zavírání a otvírání květů, pohyby listů, aktivní a pasivní pohyby apod.)
V tomto tématu budeme pokračovat i příští týden.
Vlastivěda
- samostatná práce na pracovním listu Život za vlády prvních Přemyslovců
- většina dětí práci nestihla nebo nemá vše úplně správně (všechny odpovědi se dají najít v učebnici na str. 18 - 19), proto mají za domácí úkol pracovní list dodělat/přepracovat
- téma prvních přemyslovských knížat jsme ve čtvrtek procvičovali na počítačích (výukový software vlastivěda)
Příští týden děti čeká opakovací test a téma "Vznik českého království" (přemyslovští králové).
Také jsme pilně tvořili na Velikonoční jarmark, na který Vás všechny srdečně zveme. :-) Jen nebudu prozrazovat, co všechno si budete moci prohlédnout nebo zakoupit.
Hezký víkend!
Bára Kocianová