Zpráva 34. (16. - 20. 5. 2016)
Český jazyk
- trénovali jsme vyhledávání a záznam důležitých i okrajových informací z textu
- hledali jsme v našich oblíbených časopisech orientační prvky, které čtenářům pomáhají lépe se v časopisech vyznat
- napsali jsme diktát a u vět v diktátu děti určovaly základní skladební dvojice, takže známka je zvlášť za diktát a za rozbor; za rozbor děti moc chválím, šlo jim to skvěle, horší je to pak s určením i/y v příčestí minulém - i když pravidla znají všichni, spojit vše dohromady je zatím v některých případech obtížné...
- při dílně čtení jsme zapisovali zajímavé pasáže do podvojného deníku a poté jsme pracovali s metodou "poslední slovo patří mně"
- "jezdili" jsme pražským metrem a vymýšleli jsme krátké legendy o vzniku názvů některých stanic
Příští týden budeme pokračovat v učebnici dále a pravděpodobně si povíme něco málo o druzích číslovek. V tomto roce už nás jiná nová látka nečeká, spíše se zaměříme na sloh a opakování.
Matematika
- celý týden jsme počítali všemožné rovnice, nerovnice (do kterých jsme doplňovali čísla/zvířátka)
- od druháků jsme si vypůjčily krásné dřevěné kostky se zvířátky dědy Lesoně a ve skupinách jsme soutěžili v sestavení co nejsilnějšího družstva
- řešili jsme slovní úlohy se zlomky a také jsme se snažili tvořit úlohy vlastní (musím říct, že někteří jsou opravdu vynalézaví a jejich slovní úlohy by mohly být klidně otištěné v učebnici :-))
- ukázali jsme si běžný způsob písemného násobení dvojciferným číslem, který děti poměrně rychle pochopily, ale budeme jej nadále trénovat
Příští týden budeme hodně rýsovat, opakovat, trénovat písemné násobení a řešit slovní úlohy.
Angličtina
- hráli jsme pantomimu a odpovídali na otázku What are you doing?/ What I am doing? - Co děláš?/Co dělám? (právě teď) - tím jsme procvičovali slovesa v přítomném průběhovém času
- zpívali jsme písničku, ve které se objevovala slovesa v př. průběh. času
- poslouchali jsme příběh Boba a Buzze, kteří dělají mnoho adrenalinových sportů
- opakovali jsme dny v týdnu
- nahlas jsme četli text z učebnice
- seznámili jsme se se slovní zásobou z lekce 26 - Today - víme už jak říct, že je něco sladké, kyselé nebo hořké
Příští týden budeme pokračovat v lekci 26, naučíme se názvy vyučovacích předmětů...
Přírodověda
- dokončili jsme velkou kapitolu, kdy jsme poznávali člověka a lidské tělo
- mluvili jsme o tom, když je člověk nemocný
- víme, že nemoci způsobují viry nebo bakterie
- zopakovali jsme si důležitá telefonní čísla a to, jak se zachovat, když někdo potřebuje lékařskou pomoc
Příští týden začneme novou velkou kapitolu Pozorujeme přírodu kolem nás.
Vlastivěda
- snažili jsme se ve skupinách sami podtrhat podstatné informace z učebnice v kapitole o období po husitských válkách
- také jsme společně ve skupinách zkoušeli udělat si "zápis" podstatných informací - to nám ale zatím moc nejde, a tak to budeme nadále trénovat
Už nám zbývá pouze poslední kapitola z učebnice, tento týden v úterý látku zopakujeme při nějaké vědomostní hře a ve čtvrtek napíšeme opakování z husitských válek i z období po nich. Další týden už se budeme pouze věnovat Habsburkům na českém trůně. Hodiny, které díky vlastivědě ušetříme věnujeme pravděpodobně angličtině a matematice.
Během příštího týdne pošlu informace ke škole v přírodě. Schůzku už svolávat nebudu. Vše potřebné sepíšu a na případné dotazy odpovím po telefonu/ e-mailu.
V týdnu od 6. června pravděpodobně napíšeme pololetní písemné práce z českého jazyka a matematiky. Z angličtiny napíšeme spíše už jen menší opakování. Z dalších předmětů pravděpodobně pouze testíky, případně pro zájemce o zlepšení známky je možnost ústního přezkoušení (ta platí neustále i u jiných předmětů).
Hezký večer,
B. Kocianová