Zpráva 37. (6. - 10. 6. 2016)
Vážení a milí rodiče,
tento týden byl poměrně náročný, protože jsme absolvovali kromě vystoupení o Karlovi IV. i kontrolní práci z českého jazyka.
Prvně chci děti opravdu pochválit za nasazení a nadšení, které předvedli při přípravě na představení. Všichni se s chutí zapojili a myslím si, že měli z výsledku radost. Tak snad i vy. :-)
Poděkování ale patří i vám - rodičům. Za to, že jste dětem pomáhali s kostýmy, zapůjčili jste rekvizity a nakonec hlavně za to, že jste se na nás přišli podívat. Akce byla pro všechny učitele i děti dost náročná a vždy nám záleží na tom, aby se vše povedlo a bez diváků by to bylo k ničemu. Takže velké DÍKY.
K výuce:
Kontrolní práce z českého jazyka dopadla všelijak. Ocenila jsem výkony některých dětí, u kterých bylo opravdu vidět, že přípravu nepodcenily. Naopak jsem byla zklamaná z výkonů některých, kteří naopak vůbec nepochopili, že jde o důležitou práci, která může ovlivnit známku na vysvědčení. Zároveň ale děti vědí, že menší neúspěch (dvojka pro jedničkáře, trojka pro dvojkaře apod.) neznamená průšvih. Nechci, aby byly děti z písemek příliš vystresované, ale myslím si, že je potřeba mít z nich určitý respekt a nepodceňovat přípravu.
Děkuji tak rodičům, kteří s dětmi, kterým se písemka nepovedla, přepracovali celou práci znovu. Během příštího týdne (pravděpodobně ve čtvrtek) dám těmto dětem znovu písemku s méně úkoly.
V českém jazyce se teď věnujeme druhům číslovek, čtení s porozuměním, prezentujeme přečtené knihy a opakujeme.
Během týdne jsem se snažila navýšit počet hodin matematiky, abychom je využili k přípravě na písemnou práci. Děti mají za úkol vyzkoušet si písemnou práci, která je v učebnici jako ukázková - str. 109. Zároveň mohou trénovat v pracovním sešitě na cvičeních, která jsme ve škole nestihli.
Písemná práce bude podobná té v učebnici, jen bude kratší. Druhou částí práce bude několik úloh, u kterých si děti nebudou volit obtížnost.
V angličtině jsme celý týden opakovali a máme za sebou 28. lekci. Příští týden, až ve čtvrtek a v pátek bude čekat děti menší opakovací testík. Hlavně mi půjde o slovíčka a o porozumění textu - například podle textu nakreslit obrázek apod.
V pondělí jsme v přírodovědě dokončili přírodní společenstvo lesa, studovali jsme docela podrobně mravence a dozvěděli jsme třeba jak dlouho někteří mravenci žijí nebo co jim chutná. V přírodovědě už budu hodnotit pouze práci v hodinách a na pracovních listech.
Ve vlastivědě jsme si pustili poslední video o renesanci. Hledali jsme znaky renesančních staveb. Víme, o co renesančním umělcům šlo a co slovo renesance znamená. (Asi ne všichni, ale někteří si to pamatovat budou. :-D) Protože už máme vše probrané, dostaly děti za úkol ve skupinkách či jednotlivcích vytvořit vlastivědnou deskovou hru. Všichni se do toho nadšeně pustili, tak doufám, že na školu v přírodě přivezeme několik hotových her. :-)
Pomalu se dostáváme do finiše a jakákoliv práce je čím dál tím náročnější. Všichni už se vidí na škole v přírodě. :-) Ještě zvládnout příští týden a bude to. Ten další už budeme řešit spíše organizační věci, učebnice, školu v přírodě, hodnocení roku apod.
Krásný víkend všem!
Bára Kocianová