Zpráva 5. (28. - 2. 10. 2015)
Co jsme probrali:
Čj - stále opakování - vyjmenovaná slova, pády, skloňování podstatných jmen, určování slovních druhů, další básně na téma podzim, volné psaní téma KONFLIKT, řešení konfliktu, synonyma, významy slov
Volné psaní děti moc baví a už začínají chápat jeho podstatu - tedy zamyslet se nad tím, co o určitém tématu vím a co bych případně chtěl vědět.
Zkoušeli jsme tzv. běhací diktát, který je poměrně obtížný, protože si v něm děti vyzkouší nejen roli žáka, který diktát píše, ale i roli učitele, který diktuje.
M - opakování základních vztahů, krychlové stavby, dělení, násobení
Oprášili jsme znalosti a dovednosti týkající se dělení. Dělili jsme i se zbytkem a vzájemně jsme si předkládali různé postupy řešení příkladů, což bylo mnohdy přínosné. :-)
Aj - projekt MY MONSTER, UNIT 4 - většina už je na dobré cestě k dokončení prvního anglického mini projektu v tomto roce, procvičujeme tak nejen části těla a barvy, ale i číslovky od 11 do 20, psaní a vytváření vět typu Her/His name is...; She/He is...; She/He has got...
Vl - dokončení krajů - Moravskoslezský, Jihomoravský, Olomoucký, Zlínský kraj, tvoření otázek pro spolužáky - opakování probrané látky, ČR - demokratický stát
Vlastivěda děti baví. Zároveň dostávají vlastivědné úkoly od detektiva Vrány. Některé už zjistily, kde v České republice se Vrána právě nachází.
Př - Světové strany, práce s buzolou, určování světových stran, orientace v přírodě, 2. 10. - návštěva Štefánikovy hvězdárny
Každý si vytvořil vlastní směrovou růžici, víme už také, že v angličtině S není sever ale jih (SOUTH). Prošli jsme si krátký azimuťák na školní zahradě, a tak si zkusili práci s buzolou v "terénu."
Co nás čeká:
Čj - Pořád ještě opakujeme látku ze 3. ročníku, zejména vyjmenovaná slova, slovní druhy - jejich určování, podstatná jména - skloňování, určování gramatických kategorií - rod, číslo. Určování druhů vět. Dokončení 2. kapitoly v učebnici - komunikační téma KONFLIKT. Učebnice str. 22 - 25 - skupiny s ě, bje, vje.
Zkusíme vytvořit krátkou reportáž o pátečním výletě do hvězdárny. Ta bude k přečtení v oddělení, kam dáváme zážitky ze školy.
M - Dokončíme kapitolu opakování základních vztahů a pustíme se na Rovnice I. Ještě se budeme zabývat vývojovým diagramem. Neustále trénujeme násobení a dělení se zbytkem. Musíme znovu zapracovat na úlohách s bilandskými mincemi (dvojková soustava).
Aj - Dokončíme projekt MY MONSTER, který shrnuje učivo z lekcí 1 - 4. Ve čtvrtek začneme s 5. lekcí.
Vl - Opakování krajů - děti samy tvoří otázky pro ostatní spolužáky a kontrolují správnost odpovědí navzájem. Budeme pokračovat v povídání o České republice jako o demokratickém státu. Už víme, co je to demokracie. Zkusíme vymyslet nějaké příklady demokracie ve škole, budeme diskutovat o tom, co nám demokracii zajišťuje. Budeme si povídat o tom, jak to bylo dříve. Zjistíme něco o zákonech a právech a povinnostech občanů.
Př - Zrekapitulujeme si, co všechno si pamatujeme z výletu do hvězdárny. Čeká nás dvouhodinový blok, ve kterém budeme zkoumat magnetickou sílu.