Zpráva 6. (5. - 9.10 2015)
Milí rodiče,
tento týden jsme začali v duchu oslavování Dne zvířat. Deváťáci si pro děti z 1. stupně připravili úkoly, které se týkaly výskytu zvířat různě po světě i u nás, určování stop, poznávání zvířat apod. Třída byla rozdělená do dvou skupin, ve kterých se stanoviště procházely. My čtvrťáci jsme měli tým Mazlíčci a Králíčci. Tým Mazlíčků dokonce obdržel 3. místo v soutěži mezi všemi třídami. :-) Některé děti dokonce přišly v ručně vyrobených maskách. :-)
Co jsme zvládli:
Čj - Ve skupinách jsme napsali krátkou reportáž, která shrnula to, co jsme zažili ve hvězdárně a zároveň jsme zvládli krátký kvíz ze znalostí o Zemi a o Praze. Dále jsme dokončili kapitolu Nesouhlasně a na javorové listy jsme zapsali, co víme o konfliktech. Listy jsme potom nalepili na tabuli na STROM PROTI KONFLIKTŮM. Kapitolu jsme také ukončili 2. diktátem, který nedopadl zrovna slavně a to i přesto, že jsme těsně před psaním zopakovali problematické jevy, které se v diktátu objevily. :-(
Začali jsme také novou kapitolu, ve které stále opakujeme, co jsme se už ve třetí třídě naučili. Tentokrát se soustředíme na skupiny ě. Mluvili jsme také o tom, že nezáleží na barvě pleti kamaráda, že záleží na jeho vlastnostech.
Pokračujeme ve čtení s porozuměním, kde naším tématem byly fakta a názory a jejich rozlišení. Dílna čtení byla tentokrát bez úkolu, aby si všichni mohli četbu užít naplno. Četli jsme téměř 40 minut a všichni byli naprosto úžasní. :-)
M - V matematice jsme také zakončili kapitolu, která sloužila k opakování způsobu práce ve známých prostředích. Také jsme se zaměřili na dělení se zbytkem, které některým ještě příliš nejde. V opakování pokračujeme nadále.
Začali jsme pracovat v nové kapitole Rovnice I, kde jsme zatím řešili rovnice z prostředí Děda Lesoň a to podle Marty a Milana. Marta převádí vše na myši, Milan si pomáhá čísly. Myslím, že několik dětí má teď v prostředí Děda Lesoň větší jasno. :-)
Aj - Projekt MY MONSTER nám zabral trochu víc času, než jsem čekala, ale děti práce bavila a myslím, že některé projekty jsou povedené. Pořád nám ale nejde rozlišovat mezi otázkou a odpovědí v angličtině. Potíže nám dělá hlavně otázka: How old are you?, How old is he/she? odpověď: I am (číslo)., He/She is (číslo).
potom také otázka: What´s his/her name? odpověď: His/her name is (jméno).
V pátek jsme se naučili písničku, ve které procvičujeme novou slovní zásobu z 5. lekce. Děti pracovaly skvěle a myslím, že většina z nich už písničku umí i bez velké nápovědy. Také jsme zkoušeli losovat z "bagu" slovíčka z prvních čtyř lekcí a ověřili jsme si tím, jak jsme na tom s jejich znalostmi - při zkoušení nám pomáhají Freddy frog a Pepina pig.
Př - Kromě kvízu o planetě Zemi jsme tento týden zvládli zkoumat Magnetickou sílu. Děti už by měly vědět, že magnetická síla může být přitažlivá i odpudivá, na rozdíl od gravitační síly, která je VŽDY přitažlivá. Zkuste se jich zeptat. :-)
Vl - Ve vlastivědě jsme se zabývali volbami, zákony, státními symboly a státními svátky. Děti kapitola ČR - demokratický stát velmi zaujala a jsou v hodinách plné otázek, takže jsme obětovali i část hodiny českého jazyka k povídání o státních svátcích. Také jsme se zamýšleli nad tím, co je v České republice našemu srdci blízké - většinou to byly Vánoce, Velikonoce a také Ježíšek, kterého jinde na světě nemají, potom také sníh, lesy, Praha apod.
Co nás čeká příští týden:
Čj - pokračujeme v učebnici 3. kapitolou s názvem Soutěžně str. 24 - 27
M - v pondělí nás čeká malá kontrola toho, jak jsme zapracovali na dělení se zbytkem a budeme stále opakovat a trénovat, dále zjistíme jakým způsobem jde na rovnice Naďa a budeme je řešit podle ní, ale i podle Marty a Milana (učebnice str. 21 - 23)
Aj - pokračování v 5. lekci, zkouška diktátu v angličtině (čj - aj, aj - aj), začátek 6. lekce My birthday
Př - Hory a pohoří
Vl - opakování ČR - demokratický stát, Mapy a plány - práce s mapou